søndag 17. april 2011

Hvit dame ~ Bursdagskake

Hvit dame
Da var det Søndag igjen og tid for et nytt blogginnlegg. I går var jeg på bursdagsfest. For anledningen hadde jeg laget Bursdagsbarnets favorittkake, hvit dame. Hun hadde spurt om ikke jeg kunne lage en slik til henne, med skikkelig jentete tema, men på en voksen måte. Kunne jo ikke si nei til noe slikt! Jeg som elsker å lage typiske jentekaker eller temakaker!

Hvit dame er som jeg har nevnt i tidligere innlegg veldig lett å lage. Den består av 9dl Pisket fløte, bringebærsyltetøy etter ønsket mengde, sukkerbrød som kakebund og hvit marsipan som kakelokk. Det eneste du trenger å tenke på er om de som skal spise kaken liker mye krem mellom lagene eller lite, og selvsagt størrelsen på kaken. Her er et eksempel på en tidligere kake jeg har laget: Hvit dame

 Hvis du har lest de tidligere blogginnleggene mine og sett på kakene mine, har du nok sett at rosene mine går veldig ofte igjen. Rosene er kjempe lette å lage og så ser det altid fine ut på slike kaker som dette. Jeg blir derfor ofte spurt om å lage dem på kakene så det er grunnen til at de ofte går igjen. Man kan vel si at dette er blitt et av kjennemerkene med mine kaker. Jeg pleier å lage dem av skjokoladepasta. Sjokoladepasta gjør at jeg kan lage rosebladene mye tynnere enn med marsipan eller fondant. Det er derimot vanskeligere å lage dem fordi de smelter mye fortere i hendene når man jobber med massen.
Til bursdagsfesten laget jeg også oreo cupcakes. Er en del av dere som har spurt meg om oppskrift på disse. Enkleste forklaringen på disse muffinsene er vel at man bruker en helt vanlig vanilje muffins deig etter eget smak og behag. Og så knuser man oreo å har oppi røren. Hvis du ikke er en stor baker, men har lyst å prøve deg på slike kan du jo alltid prøve deg på en Toro lyse muffins pakke, vil tro det er en grei erstattning! For inspirasjon kan du jo ta en titt her på denne linken: Oreo cupcakes

Ha en fin uke alle sammen! Og ikke minst en fin påske!


Think Pink!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar