onsdag 31. august 2011

NonSTOP cupcakes!

Da var det tid for et nytt innlegg! Er spennende ting i vente frem over!!! Jeg starter denne uken som konfirmant leder, hvor jeg skal drive en egen bakegruppe! Tenk så gøy!!! Det vil derfor sikkert bli en del kakeinnlegg frem over. Må jo prøvekjøre oppskriftene før jeg lar konfirmantene prøve dem. Skal prøve å ligge ut fort løpende, men kan ikke love noe. Er nemlig også begynt i ny jobb så går en del tid med på det også! Men er skikkelig gøy så da gjør ikke det noe!

Vel i hvert fall! Tenkte at første økt med konfirmantene skulle vi lage nonSTOP cupcakes. Dette er sjokolade muffins som jeg fyller opp med nonstop. Ligger ved oppskriften under så du kan få prøve selv hvis du har lyst. De ble i hvert fall supergode så jeg anbefaler dem på det varmeste! Prøv dem gjerne også varme, da er sjokoladen inni flytende og toppen på muffinsen er blitt karamelisert! Super! super gode!!!

Håper du liker dem like mye som meg:D



NonSTOP muffins:

12 stykker.

113g smør
200g sukker
85g smeltet sjokolade som er blitt romtemperert.
2 egg
3/4ss vanilje essens
1,2dl kulturmelk
3,3dl mel
1/2ts bakepulver
1/2ts natron
1 klype salt
1,2dl vann
1 pakke nonstopp melkesjokolade


Slik gjør du:
Sett stekeovnen på 180 grader celcius.
1. Pisk smør og sukker hvitt.
2. Hell den smeltete sjokoladen i røren. Bland godt på lav fart.
3. Ha i egg. et og et om gangen.
4. Ha så i kulturmelk og vanilje essens og la det blande seg i ca 3 min.
5. Bland mel, natron, bakepulver og salt. Hell det så i røren, men det er nå viktig at du tenker deg om. Du skal nemlig ha i halve blandingen, så vannet etterfulgt av resten av melblandingen. Bland godt i mellom hver ingrediens.
6. Ha i nonstop (etter ønske) i røren før du fordeler i muffinsformer.
7. Stek muffinsene midt i ovnen i ca 23 min.


Think Pink!








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar