søndag 20. november 2011

40 Års bursdagskake

Som en del av dere alt vet har jeg begynt i ny jobb, og med nye jobb får man også nye kollegear. På den nye jobben pleier vi å feire hvis noen har rund dag. Denne gangen var det en av dem som jobber på mitt kontor. Jeg ble derfor spurt om jeg ikke kunne lage en kake til feiringen som fant sted på fredag i lunsjpausen. Jeg sa selvsagt ja til dette å laget en av mine favorittkaker. Red velvet cake! Jeg vet ikke hva som er det beste med kaken, at det egentlig er en sjokoladekake uten å være så alt for sjokoladekake aktig (liker ikke sjokoladekake noe særlig egentlig) ELLER at det er en litt småsøt kake kombinert med ostekrem. ELLER bare det at selve kaken er RØD ikke vet jeg, men sykt god er den i hvert fall!!!

Som en del av dere også sikkert har fostått er jeg veldig allergisk mot nøtter så alle mine kaker er nøttefri. Jeg tåler Mandler, men holder meg helst unna det også hvis jeg kan! Jeg dekker derfor nesten aldri mine kaker med marsipan. Jeg gjorde heller ikke det denne gangen. Jeg brukte derfor min vanlige MMF til å dekke kaken med. OG til pynten brukte jeg sjokolade pasta. Jeg synes sjokolade pasta er bedre å bruke til pynt enn MMF, men MMF er bedre til å dekke kaken med enn sjokolade pasta.

Jeg laget sjokoladeblomster som jeg pyntet med. Både roser og fantasiblomster ble laget. For å få den rette fargen på blomstene brukte jeg hvit sjokolade pasta som jeg farget med Wilton sine pastafarger. Jeg brukte også Wilton sine sukkerperler. Da jeg var ferdig med å pynte gjenstod det bare en ting, å skrive navn og alder på bursdagsbarnet! Kakaen var som alltid supergod og den gikk fort unna på lunsjverelset. Jeg anbefaller dere virkelig å prøve denne kaken selv! Jeg måtte kutte av litt fra sidene på kaken så den fikk plass på serveringsfatet. Jeg skal nå ut på kjøkkenet å prøve meg på cake pops av restene! Aldri laget det før så wish me luck!







Think Pink <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar