mandag 14. november 2011

Disney Tinkerbell cake

~Tingeling kake~
Hei alle sammen! Da var det blitt ny uke IGJEN! Tiden går så alt for fort! Ta for eksempel Julen! Det er 40 dager igjenn til Julaften! 17 dager til første kalender dag! OG 13 dager til første søndag i advent! JA tiden går fort, så alt for fort! Den går faktisk så fort at verdens beste prinsesse fylte hele 3 år i går! 3 år!!! Tiden flyr! Go jenten er blitt stor! OG det må jo selvsagt feires med kake og presanger! Jeg ble derfor spurt om ikke jeg kunne lage en Tinkerbell aka Tingeling kake for anledningen! Dette sa jeg selvsagt ja til!

Jeg laget en sjokoladekake i langpanne, og dekket den med sjokoladesmørkrem samt MMF. Pynten laget jeg som vanlig av sjokoladepasta som jeg farget i de fargene jeg hadde lyst på. Utenom brukte jeg en del forskjellig kakepynt for å gi den det lille ekstra.


Kaken i seg selv var veldig lett å lage, men ble fort litt mer spesiell. Noen av dem som skulle spise kaken er allergiske mot gluten, så vi valgte å lage den glutenfri! Dette er jo ikke noe problem, man bytter jo da bare ut det vanlige melet med Toro glutenfritt kakemel! Hvis man synes det er litt tungvint å ikke egentlig gidder å lage fra grunne av, kan man jo altid bare bruke en 1-2-3 Langpannekake pose fra Toro, den er også glutenfir! Men husk å les bakpå TILFELLE noe skulle skje! Pluttselig kan de endre på noe så alltid les bakpå produkter hvis DU er alergisk!

Ihvertfall tilbake til den glutenfrie kaken! Som sagt er kaken i seg selv lett å gjøre om på, det er derimot litt verre med strøpynt som man får kjøpt i butikkene! Det er kansje ikke så mange som vet dette, men en del av disse kakepyntene inneholder gluten!!!!! Og hva i alle dager gjør man da?!? Man kan jo ikke pynte kaken med det! Man vil jo ikke at noen skal bli syke! Så HVA er løsningen? Jo det skal jeg si deg! Les bakpå hva de forskjellige inneholder! Noen av merkene bruker maismel i stede for hvetemel heldigvis! Jeg fant ut at Willton for eksempel ikke hadde gluten i sine produkter. Ihvertfall ikke de JEG hadde tilgjengelig. Men som jeg sa tidligere les bakpå så du er sikker!




Vel resultatet ble ihvertfall slik til slutt! Håper du likte kaken!















 
Hipp hurra for bursdagsbarnet :)


~Think Pink~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar