søndag 25. mars 2012

Prinsesse slott kake

Heihei!

klar for et nytt blogginnlegg? DET er ihvertfall jeg! For i dag skal jeg faktisk blogge om en prinsessekake!!! Ja du leste rett! EN PRINSESSEKAKE! Har laget en sånn kake før, men det var helt i oppstarten, altså før jeg egentlig var begynt å lage slike kaker så hadde ikke så veldig peiling da hehe! Men NÅ fikk jeg da muligheten til å lage en ny og denne gangen skulle den bli helt slik som jeg egentlig så for meg den første!

Kaken er en 2 etasjers sjokoladekake + 4 små kaker på siden. Jeg brukte dobbel kakerøre på dette. Fordelte røren i 2: 24cm i diameter springformer + 1: 12cm i diameter springform og i 4 XL amerikanske muffinsformer.

24cm springformene danner grunnlaget for nederste del av kaken. Jeg har fyllt kakelagene med sjokoladesmørkrem. Etterpå satt jeg på den lille kakedelen som er laget i den 12cm i diameter springformen. Denne kaken delte jeg i 2 først slik at jeg hadde også sjokoladesmørkrem imellom lagene der også. Etterpå smurte jeg inn hele kaken med mer sjokoladesmørkrem og dekket den med hvit og rosa MMF.

Tårnene er laget av de 4 små sjokoladekakene i muffinsformer. Jeg tok dem ut av muffinsformene og smurte dem først med sjokoladesmørkrem og så dekket jeg også disse med rosa MMF. Etterpå satt jeg på spirer på tårnene. spirene er laget av iskjeks som er dyppet i glasur og så overstrødd med kakestrø. Disse kakestykkene er festet til kaken etterpå slik at de en enkeltstående kakestykker. Jeg pyntet med noen gule blomster nede ved kanten av tårnene for å skape en helhet til resten av kaken.

Prinsessen på toppen er også laget av MMF. For at prinsessen skal kunne sitte skikkelig på kaken uten å falle sammen laget jeg denne dagen før å lot den stå ute på kjøkkenbordet over natten. Da tørker MMF litt slik at figuren blir hard. Lar du den stå inne i kjøleskapet vil den "smelte" litt når den kommer ut i det varme rommet igjen og den kan falle sammen. Man må huske på at MMF har en myk konsistens, den er jo laget av smeltet marshmellows og det vet vi jo alle at er klissete og ikke minst veldig mykt! ;)

Da hele kaken var satt sammen, begynte jeg med pyntingen. Jeg har på denne kaken brukt forskjellig kakestrø. jeg har brukt fargete sukkerkuler og farget sukker som pynt. Jeg penslet også hele kaken med spiselig glitter etterpå for at kaken skulle skinne ekstra godt!

Kaken er laget til verdens beste godjente! Hun viste ikke om kaken så oppdraget mitt ble å lage noe så jentete som mulig, men samtidig ikke for barnslig. Noe som skulle overraske, men også være helt perfekt for henne og ikke minst det skulle være rosa tema!

kaken ble som du ser her på bildene. Håper du likte den!


Think Pink!













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar