tirsdag 2. oktober 2012

Sommerfugl kake til navnefest!

Hei hei alle sammen der ute i den store vide verden!

Hatt en fin uke så langt? Jeg for min del har hatt en strålede uke til nå! Etter 2 lange uker er jeg endelig begynt å komme meg! Og de to siste dagene har jeg vært på jobb! Utrolig merkelig hvordan man begynner å savne det å være i aktivitet når man er syk! Og for meg som er lærer er jo dagen min fyllt med action, morro og spillopper! Så å sitte hjemme er jo virkelig ikke noe for meg! Og etter 2 uker hvile har jeg også begynt å få litt bake abstinenser! Så de siste dagene har hodet mitt vært fylt med forskjellige oppskrifter som jeg vil prøve ut! I dag bestemte jeg meg for å lage gode gammeldagse pletter! Men til min forskrekkelse så jeg etter å ha laget røren at den skulle jo stå i minst 12t før steking! Så mens jeg venter på tiden tenkte jeg at jeg like godt kunne blogge litt!

Som jeg har nevnt tidligere har jeg en del kaker som bare ligger å venter på å få komme ut på bloggen her! Og blant en av dem er nettopp denne kaken som jeg skal fortelle deg litt om i dag! Når du ser bildet tenker du kansje hm har ikke jeg sett denne før? Og joda det har du! VEL IKKE akkuratt denne kaken har du sett, MEN du har sett en lignende. Og denne kaken er inspirert ut i fra den forrige sommerfugl kaken jeg laget til lille Emilie. Hun som ønsket seg denne kaken her hadde sett Emilie sin og syntes den var så fin. Hun spurte derfor om jeg kunne lage en slik til en navnefest de skulle ha. Dette kunne jeg selvsagt ikke si nei til. Har tidligere laget kake for dem til barnedåp. Da var det lille Mathilde som ble feiret.

Ønske for kaken var at det skulle være en helt vanlig tradisjonell hvit dame, men med sommerfugl tema og rød marsipan. Når man bruker en så sterk farge som rød på selve kakelokket er det viktigt at man velger farger som kan stå i stil med rødfargen på de andre elementene. Og i tillegg måtte jeg tenke på at dette skulle være en kake til en liten prinsesse, så fargene måtte være "jentete"! Jeg valgte derfor å bruke komplimentær fargen til rød som selvsagt er grønn! Og så brukte jeg en del lilla og gult utenom!

Selve sommerfuglen er gul og rosa med spiselige fargete sukkerperler. sommerfuglens kropp er formet rundt en trepinne slik at jeg kunne sitte pinnen ned i kake så sommerfuglen kunne stå oppreist på kaken med utspredde vinger. Slik at det ser ut som om sommerfuglen nettopp er landet på blomsten den står og viler på.

Resultatet ble som du kan se! En skikkelig sommerlig kake perfekt for en liten prinsesse på sin navnefest!

Ha en fin uke videre og husk.....


Think Pink!
 
 
 



 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar