søndag 17. mars 2013

Tool cake

Heihei!

Da var jeg her igjen! Og i dag skriver jeg fra min helt nye iPad!!! Tenkte det var på tide at jeg også fikk meg en slik som dette! Og til nå så elsker jeg den! Litt knotete å skrive på, men det er vel en tilvenningssak!

Her i huset har vi i dag planer om å bare slappe av, jeg skal jobbe litt slik som de fleste lærere må i helgene og etterpå så skal vi i bursdagsselskap til verdens beste jente som blir 14 år! Er helt utrolig hvor fort tiden er gått. Tenke seg til at det faktisk er 13 år siden jeg begynte å passe dette lille vesenet som i dag er blitt fjortis!!! Synes det ikke er så lenge siden jeg gikk ute i gaten å trillet på henne jeg,! Men det er vel bare slik det går når tiden ikke står stille!

Mens jeg venter på spenning for å se dagens bursdagskake så tenkte jeg å vise dere en kake jeg laget for 2 uker siden til en jente som ble 18 år! Dette bursdagsbarnet ønsket seg en kake med elektriker verktøy på! Og jeg som ikke er så veldig god på slikt utstyr tenkte hva i alle dager er det eletrikkerene bruker? Og videre tenkte jeg hvordan i alle dager skal jeg klarer å lage verktøy? Men etter å ha sett litt på nett, ble det hele egentlig lekende lett! Jeg bestemte meg derfor for å lage en stikkontakt, en lyspære, noen ledninger og måleapparat som jeg ikke helt vet hva er, men min fetter som er elektriker kjente det igjen med en gang så da antar jeg at jeg hadde laget det rett!

Selve måleapparatet laget jeg i kake, kaken er derfor en 2 etasjers kake. Kaken er en sjokoladekake dekket med sjokolade smørkrem og MMF. Figurene er laget av vanlig fondant med vaniljesmak.

Siden dette var en kake laget til en jente som fylte 18år bestemte jeg meg for å lage kaken litt jentete selv om temaet var eletrikker verktøy. Alt på kaken ble derfor laget i lyse farger, som lyseblå, lyselilla, gul, hvit osv.... Jeg brukte også litt spiselig glitter på kaken for å gi det det ekstra lille blinget! En del av verktøyene har jeg også malt med spiselig sølvmaling. Noen av figurene gav jeg også mer personlighet ved å sitte på øyne og munn.

Resultatet av kaken ble som du kan se her. En liten eletrikker kake med noen søte små figurer på.

Håper du likte kaken! Og at du har en fin helg videre! Skriv gjerne en liten kommentar så jeg vet hva du synes om kaken og bloggen:)


Gratulerer med dagen til verdens beste fjortis!


Think pink!















 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar