søndag 26. mai 2013

Konfirmasjonskake med bilde

Heihei da er jeg her igjen!

I mitt forrige innlegg skrev jeg at jeg hadde en del kaker frem over så det var bare å følge med. Men som du sikkert alt vet hvis du har fulgt med så har du vel sett at jeg ikke har blogget på en stund. Jeg har nemlig vært syk, ja til og med innlagt på Haukeland. Men nå er jeg tilbake og føler meg i topp form! Så tenkte at hva er vel ikke bedre å gjøre da enn å faktisk skrive et nytt innlegg! Den helgen jeg laget fantasi konfirmasjonskaken laget jeg også en annen konfirmasjonskake. Denne kaken laget jeg til en tidligere kollega av meg sin datter, til hennes konfirmasjon.

Som du kan se på bildet er fargetemaet for kaken, hvit og lilla. Jeg laget derfor lilla roser og hvite fantasi blomster. På midten av kaken ser du at jeg har festet et bilde. Bildet hadde min kolleger fått bestilt på forhånd slik at jeg kunne feste det på kaken. Bildet er et spiselig bilde, slik at alt på kaken er  spiselig for dem som skal nyte den.

Kaken er en hvit dame. Jeg dekket derfor kaken med hvit marsipan. Rosende er laget av sjokoladepasta og de hvite fantasi blomstene av fondant. Bildet har jeg festet med en perlebord av royal icing. Rundt kanten av kaken laget min super snille og alltid hjelpsomme mamma en perlebord av marsipan.

Resultatet ble en avlang hvit dame pyntet med lilla og hvite blomster. Og ikke minst et spiselig bilde. Dette var første gang jeg laget en slik kake med bilde på. Så håper du likte kaken! Den var ihvertfall veldig gøy å lage!



Gratulerer så mye med den store dagen til konfirmanten!
 



Think pink!








 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar