søndag 23. juni 2013

Minnie Mouse Cupcakes

SOMMERFERIE!!!

Da var endelig sommeren her, og jeg skal virkelig nyte den!
Utenfor pøser regnet ned, så noe skikkelig sommervær er det ikke men da får jeg heller si slik som min morfar pleide å si, det er bare en liten sommerbyge!

Nå som sommeren endelig er her skal jeg bare slappe av og nyte den. Jeg har som mål å bake mange nye ting som jeg ikke har prøvd før, og så skal jeg prøve å få sett så mange filmer som mulig! Utenom skal jeg være supertante denne sommeren! I år er det mine 3 beste gutter som er viktigst! Etter sommeren venter en helt ny hverdag på meg! Jeg har nemlig fått meg ny jobb! Så det blir både rart og spennende. Rart fordi jeg kommer til å savne alle min fantastiske kolegeare og elever ved den gamle skolen men også spennende fordi jeg får muligheten til å prøve meg som lærer på en ny skole, med en annen kultur, andre kolegeare og elever! Så akkurat nå gru gleder jeg meg kjenner jeg! Har du opplevd det slik før en ny jobb før? Nå er det 3 gangen jeg skal igjennom dette, så skulle jo tro det snart ble en vane, men nei det gjør det nok ikke! Man blir jo glad i dem man jobber med og da er det rart å skulle si hade!

Selv om sommerferien  nettopp er begynt, kan jeg vel trygt si at jeg har vært i feriemodus en stund alt! Som kanskje noen av dere vet reiste jeg til Paris sammen med 2 av kusinene mine for litt over 1,5 mnd siden! Turen var som du sikkert kan tenke deg, FANTASTISK! Vi hadde det kjempe gøy og jeg koste meg masse!!! Vi lå like ved Eifeltårnet, og hadde utsikten til det fra hotell vinduet vårt! Vi var der i 5 dager! Og på den tiden fikk vi besøkt alt som er verdt å se i Paris + DISNEYLAND!!! Disneyland har jeg hatt lyst å besøke siden jeg var bitteliten, så du kan tenke deg jeg var i 100 når vi var der! Uheldigvis er ikke jeg den tøffeste når det kommer til forskjellige attraksjoner som går alt for fort. Så jeg var godt fornøyd med å ta alle de forskjellige båtturene som var i parken! Ja og så var det jo veldig kjekt å besøke mitt kommende hjem selve disney slottet!!! hehehe:) Nei nå skal ikke jeg mase og mase her om hele turen, det kan dere heller få vite mer om siden! Poenget med at jeg forteller om dette er at siden jeg kom hjem fra Paris har jeg selvsagt lengtet tilbake! Det er så mye mer jeg vil se og prøve. Det er så mye mer å smake på også! Så for å mimre litt bestemte jeg meg for å lage noen Oreo Cupcakes med Minnie og Mikke Mus tema!

Jeg vet at det er en del av dere som før har spurt meg på Facebook og privat om hvordan jeg lager Oreo cupcakes, tenkte jeg derfor skulle dele noen av triksene med dere i dag! Først og fremst så lager jeg en helt vanlig lys muffinsrøre.

  1. Jeg pleier å lage vaniljemuffins. Som oftest lager jeg røren helt fra bunnen av, men noen ganger bruker jeg faktisk bare en kjøpepose slik som toro sine lyse muffins. Her tenker jeg at du bruker den oppskriften som du selv synes er best! Enten du lager selv, eller kjøper Mix.
  2. Jeg kjøper 1 pakke orginale Oreo kjeks. Kjeksene tar jeg fra hverandre slik at de blir delt i 2 flater. Flaten som har vaniljekremen på seg blir lagt ned i muffinsformen og så knuser jeg den andre halvdelen i røren. Jeg bruker ca 1 pakke på 12 cupcakes.
  3. Til topping bruker jeg 2 tine naturell blandet med ca 0,5 pakke melis og så pisker jeg 3 dl. kremfløte å elter forsiktig inn i osteblandingen. Og det er det hele!
  4. Til Minnie Mouse cupcakes brukte jeg en ekstra pakke oreo kjek, delte dem i 2 på langs og brukte de to halvdelene som ører. Der har jeg ikke tatt kjeksene i fra hverandre. Du kan se dette på bildet! Etterpå laget jeg en liten sløyfe av fondant til Minnie mus. Mikke mus fikk selvsagt ikke noen sløyfe. 
Håper dette var litt oppklarende for hvordan jeg pleier å lage disse! OG håper selvsagt at du likte mitt lille bakverk! Gi gjerne en tilbakemelding på hva du synes :)

likte du denne bloggen å har lyst til å bli oppdatert når det kommer ut nye innlegg. Kan du bli medlem av facebook siden min også! www.facebook.com/katrinethinkpink Del også gjerne siden med andre kakeglade som du tenker hadde fått stor glede av denne siden!

Ønsker dere alle en riktig god sommer!!! Og til dere som skal starte på ny skole eller i ny jobb over sommeren MASSE LYKKE TIL! Ja dette er ment spesielt til noen av dere som sniker dere inn her av og til mine søte små! :)


Think Pink!

Minnie Mouse Cupcakes


Mickey Mouse Cupcakes












Katrinethinkpink!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar