søndag 18. august 2013

Chocolate Chip Cookies

Heihei!

Da sitter jeg her foran min kjære data igjen. I dag er en slik dag der alt må gjøres. På onsdag begynte jeg nemlig i ny jobb og i morgen skal jeg møte mine nye elever for første gang, så har en del å forberede! Kjenner jeg gru-gleder meg litt til i morgen! Er alltid spennende og litt skummelt å skulle begynne på nytt. man vet ikke hva man har i vente. Men hvis de kommende dagene blir like bra som disse første dagene med nye kolleger så har jeg virkelig ikke noe å grue meg over!

Selv om jeg har mye å gjøre i dag har jeg selvsagt klart å klemme inn litt tid og en oppskrift til dere! I dag tenkte jeg å dele en ny oppskrift med dere som jeg prøvde meg på nå i sommerferien. Det er sjokoladekjeks med mørk og lys sjokolade. Har laget disse kjeksene 2 ganger nå og de har falt i smak hos alle som har fått smake. Mine fantastiske nevøer og ikke minst største kritikere var veldig fornøyd med dem og forsynte seg med kjeks flere ganger! Jeg tenker at så lenge de liker det jeg lager er det godkjent! Kanskje du også har noen som kvalitetssikrer det du lager også?

I år har jeg veldig lyst til å høre litt fra dere som leser bloggen min! Del gjerne deres opplevelser og meninger her inne. Jeg vet vi er mange i Norge, Norden, VERDEN som liker å bake og det hadde vært veldig kjekt å høre litt fra deres opplevelser og erfaringer.

Jeg har da denne sommeren startet en egen konto for think pink på instagram. På den måten kan jeg lettere nå ut til dere når jeg holder på å lage noe nytt og spennende. Har du lyst å følge meg der er det bare å søke på katrinethinkpinkblogg.

Vel nok mas her kommer oppskrift og bilde gjennomgang så kan du jo kanskje prøve disse selv som søndags dessert i dag;) Jeg for min del holder på å lage noe veldig godt her hjemme! Skal dele det med dere om ikke så lenge ;)





Du trenger:
225 g smør
100 g sukker
220 g brunt sukker
1 ts salt
2 ts vanilje essens
2 egg
350 g mel
0,5 ts natron
100 g lys melkesjokolade
100 g mørk kokesjokolade
(om ønsket ca 15 små marshmallows delt i 2)



Slik gjør du:
Sett stekeovnen på 175⁰C



Pisk 225 g smør, 100 g sukker og 220 g brunt sukker lett og luftig. 
Du skal få en lys brunfarge på blandingen.



Ha i salt i smørblandingen.



Ha så i vaniljeessens og bland godt.




Tilsett nå 2 egg. 
1 og 1 om gangen.
Pisk god mellom hver gang.



Bland 350 g mel og 0,5 ts natron.
Ha så i litt og litt av melet i smørblandingen.
Du skal få en ganske tykk og tørr deig.



Tilsett sjokoladen og gjerne marshmallows om du ønsker det.



Fordel deigen på stekebrett dekket med bakepapir.
Jeg pleier å bruke ca 1 ss med deig på hver av kjeksene, da blir de ganske store. 
Ønsker du dem mindre kan du bruke ca 0,5 ss per kjeks.
Steik kjeksene midt i ovnen i ca 12 min.
La dem avkjøle seg litt før du løfter dem av stekebrettet.
Disse kjeksene kan du bevare i en tørr kakeboks i opp til 4 dager, men jeg synes de er best nystekt;)
Blir ca 18-25 kjeks. kommer an på størrelsen på kjeksene du lager.




Think Pink!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar