søndag 22. september 2013

Rosa Dåpskake

Hei!

Noen helger er virkelig bedre enn andre! Denne helgen har jeg bare brukt tid på meg selv, vel nå lyger jeg litt for neste helg skal det være dåp i familien så litt styring med gaver og planlegging av kaker har det blitt, men mest av alt har det blitt meg tid! Og litt meg tid skader aldri! etter 5 uker intensiv baking var det godt med et lite avbrekk. Men typisk meg får jeg jo rett og slett bakeabstinenser når jeg ikke får bakt i helgene så blir nok noen muffins nå etterpå hehehe! Du vet du elsker det du holder på med når du ikke klarer å stoppe for en liten helg en gang! Men før jeg kan sitte i gang med litt søndags baking tenkte jeg å dele en av de mange kakene jeg har laget i det siste!

For noen uker siden laget jeg dåpskake til en liten prinsesse. Fargetemaet for kaken var selvsagt rosa! Siden det skulle være en hvit dame valgte jeg å bruke hvit marsipan som lokk på kaken. Jeg laget sukkerbunnen i en hjerteformet kakeform for å gjør den ekstra søt. Selve kaken pyntet jeg med rosa fondant roser og en stor hvit sløyfe. Rundt kanten ned på kaken laget jeg en perle rand av marsipan. For å toppe det hele satt jeg på noen søte små rosa porselens sko og så skrev jeg navn og dato med glitrende rosa gelepenn.

Denne typen dåpskake har jeg laget en del ganger før. Har du lyst å se dem er det bare å ta en titt på Dåpskaker og baby shower. Selv om jeg har laget denne typen dåpskake en del ganger nå så blir den fortsatt etterspurt. Jeg prøver derfor å gjøre den litt forskjellig fra gang til gang. Min mening er at en hver kake skal være spesiell for nettopp den som får den. Jeg vil også derfor prøve å lage dem så unike som mulig for hver enkelt. Du kan derfor se at det er forskjeller fra kake til kake selv om de bærer preg av samme tema. Hva synes du om dette? Likte du kaken? Gi gjerne respons tilbake! Er alltid kjekt å høre hva dere har å si! Du finner meg på flere tilgjengelige steder.

Facebook:
https://www.facebook.com/katrinethinkpink

Instagram:
katrinethinkpinkcakeblog

Ha en fin dag videre! Kikk gjerne innom instagram kontoen da jeg fortløpende legger ut bilder av det jeg laget og selvsagt litt fra mitt private liv, slik at du kan bli bedre kjent med meg:)


Think Pink!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar