søndag 15. september 2013

Vennebyen kake

Heisann!
Da var jeg her igjen! Ble litt lenger mellom disse innleggene mine enn planlagt denne gangen! Enkelte dager så flyter bare tiden og man får ikke gjort halvparten av det man egentlig skal. Slik har det vært for meg de siste 2 ukene. Men selv om jeg kanskje ikke har vært så tilgjengelig her inne så har jeg ikke glemt å bake! Som jeg har nevnt i tidligere innlegg så har jeg en del kakebake oppdrag for tiden. Har blitt en del dåpskaker de siste ukene så hold utkikk for her kommer det en del slike kaker fremover. Men midt oppi alle disse dåpskakene har jeg også fått laget en bursdagskake! og det er ikke en hvilket som helst bursdagskake, det er nemlig en Vennebyen bursdagskake!

Som de fleste med små barn sikkert har merket så har Vennebyen tatt helt av! Tror ikke det er mange små barn som ikke kjenner til de morsomme, snille hjelpsomme vennene i Vennebyen og slik er det også her i familien. Så da jeg fikk spørsmål om jeg kunne lage en slik kake til en tidligere klassevenninnne sin sønn kunne jeg jo ikke si nei!

Temaet på kaken sier jo seg selv det er en by full av venner så da måtte jeg jo nesten gjennskape dette! Men spørsmålet ble jo da hvordan i alle dager skulle jeg klare å skape en hel by! Bestemte meg derfor like godt for å lage hele byen rundt kaken. Brukte en firkantet cookie kutter og stakk ut firkanter i fondant med forskjellige farger på. Til taket gjorde jeg nettopp det samme og delte firkanten på skrå slik at jeg fikk to trekanter (hahaha her mattelæreren i meg slår til ja! trekant+trekant=firkant så firkant/2=2trekanter). pluttselig hadde jeg en helt by full av farger, samtidig som jeg hadde en fin og fargerik bord rundt kaken.

Selve kaken var en sjokoladekake dekket med lyseblå fondant, så når husene kom på kaken hadde jeg pluttselig en fargerik by med blå himmel! Jeg kuttet så ut noen hvite skyer med ja av alle ting en bil cookie kutter og limte disse på kaken. Og vips var det kommet skyer på kaken også!

Men en Vennebyen kake, med hus og himmel, men ingen figurer er ikke en skikkelig Vennebyen kake! Så for å toppe det hele bestemte jeg meg for å selvsagt lage favorittene Apa, Ted og Elfie! Figurene laget jeg av fondant og marsipan, slik at de var helt spiselige. Hva er vel ikke gøyere for en 2 år gammel gutt enn å faktisk kunne spise alt som er på kaken! De 3 vennene plasserte jeg på toppen av kaken for det var jo de som skulle være hovedelementet på kaken!

For å gi hele kaken det siste lille som den trengte skrev jeg på bursdagsbarnets navn og alder! Er du veldig godt kjent med Vennebyen ser du kansje at alle fargene som er brukt er de samme fargene som du finner i logoen til Vennebyen;) Skal det være så skal det være;)

Håper dere likte kaken! Ha en fin helg videre og ikke minst ha en fin uke!
Gratulerer med dagen lille Lucas!


Think Pink!









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar