torsdag 31. oktober 2013

Ghost Cupcakes For Halloween

Oi! Da var dagen her alt! Det er Halloween og jeg er klar! Skålen er fylt med sjokolader og kjærligheter, så hvis det skulle banke på min dør, skal i hvert fall jeg åpne døren smile og fortelle dem som kommer hvor tøffe kostymer de har på seg! Alternativet er jo å slukke alle lys og late som om jeg ikke er hjemme en hel kveld, så da tenker jeg det er mye koseligere å heller spre litt glede til de små som synes dette er gøy. Kanskje det bare er det lille barnet i meg som synes dette egentlig er ganske gøy ellers så er det den begeistringen jeg ser i øynene til mine elever når de ivrig forteller hva de skal kle seg ut som. Eller kanskje det er en kombinasjon av det hele, ikke vet jeg, men jeg skal i hvert fall gjøre mitt for at dette blir en kjekk kveld for alle som ønsker det. Og mens jeg først er i gang med å dele, så kan jeg jo dele en liten tutorial av spøkelses cupcakene jeg laget tidligere i uken til halloween kaken min, slik at hvis du har lyst å prøve selv så vet du hva du skal gjøre.

Tenker at jeg fremover skal prøve å få delt noen slike tips med dere på hvordan man lager til lette, men artige småkaker og snop. Disse gjennomgangene vil selvsagt være lagt opp til at også barn kan delta, for hva er vel ikke kjekkere enn å kunne lage noe godt og spiselig sammen med de små! Jeg vet ivertfall at jeg synes det er ekstra gøy når jeg kan inkludere mine nevøer! Trenger ikke være så komplisert det man lager, det er selve det å jobbe sammen som er det viktigste og det kjekkeste! Og i tillegg så gir dette muligheten til å være litt pedagogisk å få frem de gode samtalene mellom mennesker slik at man skaper gode relasjoner innad i familien!


 
 
Vel i hvert fall slik lager du disse super gode og super lette spøkelses muffinsene!

Du trenger:
1 porsjon gulerot kake røre (oppskrift finner du ved å klikke her)
1porsjon topping av eget ønske
1 glass
1 kjevle
1 pakke ferdig laget fondant eller hjemmelaget MMF (oppskrift finner du ved å klikke her)
kake pynt til øyner. Jeg brukte wilton sine sukker øyner. du kan bruke sølvkuler.
 
Slik gjør du:
 
 
Stek cupcakes av gulrotkake røren, og avkjøl.
Sprøyt på ostekrem eller annen topping etter eget ønske i en høy topp.
 
 
 
 
Kjevl ut fondant eller MMF og stikk ut sirkler med et glass.
 
 
 
Ha fondant sirkelen over cupcaken.
 
 
 
Pynt med øyne etter eget ønske.
Og vipps så har du laget super lette og super gode spøkelses cupcakes til halloween!!!
 
 
 
 
Happy Halloween!

 
 
 
Think Pink!
 
 


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar