tirsdag 29. oktober 2013

Halloween Cake

Heihei!

Her skjer det mye denne uken som du ser! Nå har jeg stått på hele helgen med baking til halloween! Hvorfor lurer du på? Vel svaret er egentlig ganske lett! Bare fordi jeg føler meg inspirert av tema! Er ikke så ofte noen spør etter en spøkelses kake, så da må jeg nesten ta det i mine egne hender! Som du sikkert har fått med deg hvis du har vært her inne å tittet de siste dagene, så bakte jeg gulrotmuffins på søndag! Oppskriften finner du her om du har lyst å bake slike selv også! Vel i hvert fall så bakte jeg det! Men etter at jeg hadde laget 12 cupcakes hadde jeg nesten halve røren igjen! Jeg kunne selvsagt bakt 12+ til, men jeg kjenner meg selv så godt at jeg vet at en cupcake er mer enn nok for meg! Bestemte meg derfor for å smøre en liten rund 20cm i diameter form og fylte resten av røren oppi der. Stekte kaken i 30 min, og resultatet ble en liten søt kake, akkurat passe i størrelsen for et lite kakebesøk! Så hva passet vel ikke bedre enn at min kusine kom på besøk i går! Pluttselig hadde jeg en super unnskyldning for å pynte kaken og ikke minst spise den!

Jeg bestemte meg for å dekke kaken med svart fondant som jeg kjøpte i London sist jeg var der (3 uker siden!!!). Etterpå blandet jeg sammen litt melis og vann til glasur som jeg så fylte i en sprøytepose og sprøytet ut som edderkoppnett på toppen av kaken. Siden jeg hadde noen muffins igjen også fra dagen før laget jeg også noen spøkelses cupcakes. Tenkte å ligge ut en liten tutorial av disse en dag, så hold utkikk videre!

Vel her ble i hvert fall resultatet av min lille halloween kake! Super lett å lage, og super lett å spise opp! Håper du likte kaken og kanskje til og med føler deg litt inspirert og har lyst å prøve deg på en slik selv! Husk alt du trenger er en porsjon gulrotkake, muffinsformer, kakeform, hvit og svart fondant og litt glasur for å toppe det hele!

Ha en fin uke videre! Jeg for min del sitter her nå å venter på min tremenning som skal hente en Minni mus kake her om litt! Skal ligge ut bilder av den også snart! Men hvis du ikke klarer å vente til neste gang jeg blogger kan du alltid titte innom Facebook siden min: https://www.facebook.com/katrinethinkpink eller Instagram bare søk på katrinethinkpinkcakeblog så dukker jeg opp!



Think Pink!

 









 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar