søndag 2. februar 2014

Bursdagskake til 35 års dag!

Heihei!

Da var det på nytt blitt søndag her i huset! Denne siste uken har vært ganske så hektisk. Har hatt 4 kaker å lage denne helgen, så vi kan vel trygt si at dagene har bestått av å bake, samtidig som jeg prøver å legge den store hverdagskabalen for hvordan å komme seg igjennom alt arbeidet som skal gjøres hver uke! Men nå skal jeg ikke klage, for som jeg har nevnt før er jeg jo ekstremt heldig som faktisk får drive med to av de tingene jeg liker best her i livet! Nemlig å få være lærer på dagtid og kakebaker på ettermiddag/kveld/natt!

Nå er også denne helgen veldig spesiell da det er i dag et år siden min far døde av kreft. Det sitter alt i et nytt perspektiv! Og for meg har det derfor vært ekstremt godt å ha venner og familie som virkelig har stilt opp og støttet meg! Derfor har noen av de kakene jeg laget denne helgen betydd ekstra mye for meg! Jeg har nemlig fått lage 35 års dags kake til min fantastiske snille og gode kusine! Selv om en kake kanskje ikke virker så mye, så betyr det utrolig mye for meg å kunne få gi noe til andre som jeg vet at jeg virkelig har satt min flid og kjærlighet i! Jeg merker ofte min prestasjonsangst blir ekstremt mye større når jeg lager til noen jeg virkelig bryr meg om! Er nesten som om jeg ser meg blind på små feil til slutt. Vil helst ha alt perfekt, så det kan gjenspeile hvor mye jeg sitter pris på de som får kakene! Vel ikke misforstå meg, jeg er alltid like perfeksjonist når jeg lager kaker, men blir noe eget når det skal gis vekk i gave til dem som står deg nærmest. Man blir liksom mer sårbar. Kanskje du har opplevd det slik også noen gang?

Min kusine skulle få kaken som en gave. Da jeg snakket med henne spurte jeg hva hun ønsket på kaken. Jeg tullet først litt med at jeg skulle lage Barbie kake til henne! Hun har derfor vært ganske så nervøs de siste dagene for at jeg skulle stille opp med dette på festen hennes, til min store glede selvsagt! Men som du ser på bildet ble det ikke noe Barbie kake. I stede fikk hun en Pakke kake. Syntes dette symboliserte så fint at kaken var en gave fra meg.

Selve kaken er en Red velvet kake, fylt med oste smørkrem og dekket med MMF. Red velevet må være min favoritt sjokoladekake. Jeg elsker at kaken i seg selv ikke smaker for mye sjokoladekake, da jeg ikke er så glad i det. Kaken har en søt og god smak, uten at den er for søt. Den er saftig og holder seg godt i flere dager.I tillegg liker jeg veldig godt at kaken ikke har smørkrem men oste krem i mellom lagene. Synes ostekrem ofte kan være luftigere og friskere på smak. Men dette er selvsagt smak og behag! Kanskje du har en annen favoritt? Vel i hvert fall hvis du kunne tenkt deg å prøve denne kaken kan du finne oppskriften ved å klikke HER!

Som nevnt er kaken trukket med MMF. Dekorasjonene er også laget av MMF. Det tykke hvite båndet som jeg har lagt over er MMF som har fått hjertemotiver trykket inn i seg, for å skape mønster. Teknikken for dette er veldig lett! Jeg har nemlig kjøpt en rullestav (kjevle) med hjertemønster på. Når du ruller denne over MMF sitter den merker i den og man får hjertemotiver. Jeg brukte samme teknikken for sløyfen. De mørkerosa tråene er også laget av MMF samt hjertet.For de hvite prikkene har jeg kjevlet ut enda en gang litt MMF og så brukt bunnen av en sprøytetipp til å stikke ut sirkler. Jeg har ikke små runde utstikkere, så da måtte jeg finne på en alternativ løsning og synes personlig at det fungerte ganske så greit! Alt som er hvit på kaken har jeg glitret til med spiselig glitter skal at kaken skulle skinne litt ekstra! Er det halv rund dag så må det jo gjøres litt stas på!

Vel her er i hvert fall en av 4 kaker denne helgen! Håper du likte den! Gi gjerne en kommentar på hva du synes!



Think Pink!



 Gratulerer med dagen til verdens beste kusine!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar