søndag 23. mars 2014

Bil kake

Heihei!

Ja da var enda en uke over og jeg er klar for den nye! Denne uken er ukeplanen min ganske så fullpakket og jeg kjenner jeg gleder meg! Men i dag er det søndag og jeg har satt av hele dagen til å gjøre ingenting! Vel nesten ingenting! For jeg skal selvsagt ha meg en liten bakeøkt etter at jeg har skrevet litt her til dere! I dag har jeg tenkt å lage meg noen sjokoladekjeks til søndagskos. Jeg har nemlig en ny oppskrift som jeg har lyst å prøve! Men mens jeg forsøker meg på dette, tenkte jeg å dele en kake med dere.

Dette året har gått veldig fort og jeg har selvsagt trodd at jeg har hatt full kontroll på alt som skjer, men så gikk jeg igjennom mine kakebilder for ikke så lenge siden, og oppdaget at der var jo noen kaker jeg ikke hadde delt med dere enda! Og jeg som hele tiden har trodd at jeg hadde delt dem! Kaken jeg skal vise i dag er en sjokoladekake med biltema!

Denne bil kaken laget jeg til en liten gutt som fylte 2 år for en stund tilbake. Han er veldig glad i biler og hjul så det var viktigt at jeg hadde med på kaken. Kaken har 2 etasjer og er fylt med sjokoladesmørkrem. Kaken er så blitt dekket med MMF. MMF gir meg muligheten til å kunne lage mange forskjellige tema kaker i forskjellige farger. MMF minner om plastelina som man leker med som barn, det er derfor ikke vanskelig å jobbe med. Er man ikke fornøyd kan man også alltid prøve på nytt! MMF er også en grei erstattning for marsipan hvis du ikk liker det. MMF kan som nevnt komme i forskjellige farger, alt du da trenger er å tilsette din hvite MMF med litt mat gele farger (ikke kondittorfarger de er for flytende). Kna inn fargen og du er klar!

Det fine med MMF er også at den er tøyelig, du kan derfor lage mange forskjellige former og figurer med den. Som du ser har jeg dekket de 2 etasjene med MMF i forskjellige farger. Den øverste kaken er dekket med svart MMF, som så er blitt presset inn på sidene for å skape tekstur i kaken. Hvis du ser nøye etter nå ser du kanskje at kaken er formet som et bil hjul? Den underste kaken er derimot formet som en bilbane, med små racerbiler på. Og på toppen av kaken finner du en stor racerbil! Alt er selvsagt laget i MMF! Og for dere som kanskje ikke vet hva MMF er kan jeg avsløre at det er fondant laget av marshmallows. Og fondant er da altså en sukkermasse som fungerer på samme måte som marsipan og kan brukes på de fleste kaker.

Hva synes du om kaken? Var det en passende kake for en liten bil glad gutt på 2 år? Kom gjerne med kommentarer eller spørsmål hvis det er noe du lurer på, så skal jeg prøve å svare på best mulig måte! Ønsker dere alle en fantastisk uke! Og tuuusen tusen takk til alle dere som leser denne bloggen min! Er kjekt å komme innom her hver dag og se at jeg har så pass mange besøkende hver dag! Husk det går også an å følge meg på Facebook og Instagram for oppdateringer og bilder.



Think Pink!













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar