søndag 30. mars 2014

Daim Cookies

Hei!

Da var slutten på atter en uke her og starten på en ny ikke så langt unna! Solen skinner og våren har meldt sin ankomst, så dette må nok bli en bra uke! I tillegg er vi bare en uke unna mamma og tante sin store bursdag! De blir nemlig 60 år neste søndag, så her planlegges det for fullt! Gaver, kaker overraskelser alt som hører til en skikkelig bursdag!

Men mens jeg holder på med alt dette har jeg selvsagt også litt tid til å dele en ny og spennende oppskrift med dere! Forrige helg fikk jeg skikkelig lyst på noen kjeks til søndagskosen I utgangspunktet ville jeg egentlig ha sjokoladekjeks, men min mor foreslo å heller ha i daimkuler. Resultatet ble noen spennende kjeks propp fulle med smeltet sjokolade, karamell og mandel bomber. Kjeksene var kjempe gode og ikke minst saftige.

Etter å ha spist en god del kjeks bestemte jeg meg for å ta med resten på jobb.Kjeksene var like saftige og gode 3 dager senere. Alt de var pakket inn  var en plastpose. Så disse er virkelig verdt å prøve! Men for å prøve dem trenger du en oppskrift, så her kommer den!




Daim Cookies Recipe

Du trenger:
90 g smør
2 ss brunt sukker
2,5 ss hvit sukker
1 ts vaniljeessens
1 egg
130 g mel
1/4 ts natron
1/2 ts bakepulver
1 pose daimkuler som brukes til is strø

Slik gjør du:

Sitt stekeovnen på 180⁰C.


Pisk 90 g smør, 2 ss brunt sukker og 2,5 ss hvit sukker lett og luftig.
Ha så i 1 ts vaniljeessens og  1 egg. Bland alt godt.



Bland 130 g mel, 1/4 ts natron og 1/2 ts bakepulver i en skål.
Ha så i det tørre i smørblandingen.
Bland alt sammen til en tykk klissete deig.



Tilsett daimkulene tilslutt.
Bland dem godt inn i kjeksdeigen.



Lag klart bakebrett med bakepapir på.
ha litt mel på hendene og bruk en teskje til å ta opp litt deig.
Rull deigen i hendene dine til en rund kule. plasser kulen på bakebrettet.
Når all deigen er rullet ut til kuler er du klar til å steke kjeksene.
Kulene gjør at kjeksene får en fin og jevn fasong når de blir stekt.



Stek kjeksene i ca 16 min midt i ovnen.
La dem så kjøle seg ned før du spiser dem.
Spis dem gjerne sammen med litt is!




Håper kjeksene faller i smak! Gi gjerne en lyd tilbake om hva du synes om dem!




Think Pink










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar