søndag 8. juni 2014

klovnekake ~ Clown cake first birthday

Hei!

Da var jeg tilbake! Ble litt lenger mellom mine innlegg enn jeg hadde regnet med, men så er jo også livet slik at ikke alt blir helt slik som forventet! Hadde ikke vært gøy hvis vi viste alt før det skjedde! Men nå er jeg tilbake! Jeg har jo som nevnt tidligere, en del kaker på lur. I dag kommer et innlegg som jeg skulle ha delt med dere for lenge siden. Jeg ble spurt for en stund tilbake om jeg kunne lage en kake til en liten prins sin første bursdag. Jeg har tidligere lage kaker til han to søstre, så da jeg ble spurt kunne jeg jo selvsagt ikke si nei!

I familien til denne lille prinsen har de som tradisjon at første bursdagskake har klovner som tema. Så tema ble som dere sikkert forstår klovner. Jeg har laget en klovnekake til storesøsteren hans før, så jeg ville derfor lage en helt ny og spesiell kake til prinsen. Min mening er at ingen kaker skal være like, for vi er alle unike og trenger derfor noe unikt som kun er ment for den ene personen som skal få kaken.

De forskjellige klovnefigurene er laget av fondant. Jeg har brukt ferdig laget fondant kjøpt på Panduro til disse figurene. jeg kunne selvsagt ha laget dem av MMF elle av hjemmelaget fondant, men jeg er ikke så glad i den konsistensen når jeg skal lage figurer. Da foretrekker jeg heller fondanten kjøpt på Panduro, den er mer tøyelig og formelig.

Jeg foretrekker derimot å bruke hjemmelaget MMF til å dekke kaker med. MMF er en solid fondant å bruke til kakelokk, det går ikke så fort hull i massen og den smaker godt!

Som du ser på bildene har jeg ikke bare laget klovner til pynt men også stjerner. På hver stjerne står det en bokstav. Til sammen blir de selvsagt den lille prinsens navn! Jeg vet ikke med deg, men når jeg tenker barnekaker tenker jeg stjerner, glitter, magi og søte figurer. Jeg prøver derfor å gjøre bursdagskaker for barn så spesielle som mulig.

Vel her er i hver fall resultatet! En klovnekake med masse farger og festligheter. Hva synes du? Likte du kaken? Gi gjerne en tilbakemelding på hva du synes!

Til neste gang...


Think Pink!









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar