søndag 15. juni 2014

Varme Epler På Grillen!

Hei hei!

I dag stråler solen utenfor og termometeret utenfor viser 20 grader i skyggen! Med andre ord er dette en perfekt søndag! Om ikke så lenge skal jeg på grillbesøk hos min kusine! Grilling med familien er selvsagt et must om sommeren! Ingenting er så koselig som når hele familien samler seg for å lage mat. Det er da vi har muligheten til å prate sammen, le sammen og tulle sammen! Både store og små koser seg på slike dager, og jeg får selvsagt muligheten til å være super tante Katrine! Og som super tante må jeg alltid ha med meg noe til mine søte små! hva jeg kommer til å lage i dag er jeg ikke helt sikker på enda, så mens jeg tenker ut noe lurt tenkte jeg å dele forrige helgs dessert med dere!

Denne desserten passer perfekt hvis dere skal grille, den er super lett å lage til og selve stekingen gjøres på grillen av seg selv, mens du sitter å spiser grillmaten din!

Denne desserten kan du godt la barna i familien få lov til å lage, men husk å forklar dem om knivbruk før de går i gang!

Dette trenger du:
1 eple per person
1 dl sukker
3-4 ss kvernet kanel
20 ml eple juice per eple
Hakkede mandler (om ønsket)
Folie
Smør


Slik gjør du:

Form folie til skåler, pass på at du har høy nok kant til å kunne brette sammen sidene til et tak til slutt. 


Bland sammen sukker og kanel i en skål.
Skrell eplene som du skal bruke og kutt dem i biter. 
Dryss over sukker/kanel blandingen etter smak og behag.
Ha så på hakkede mandler, smør og gjerne litt rosiner hvis du har tilgjengelig.
Hell så litt eplejuice over det hele, og brett sammen folie kantene til en liten pakke.


Ha foliepakkene på grillen og la dem stå å trekke til du er ferdig å spise maten din.
Ta av pakkene og server varme. Server gjerne med pisket krem eller is og nyt en liten bit av lykke!



Håper du liker denne lille desserten og at du får en strålende søndag!

Think Pink!











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar