søndag 30. november 2014

Planes Dusty Cake

Hei!

Da var det alt 1. søndag i advent! Tiden går så utrolig fort synes jeg! I dag våknet jeg til også første snø dag  denne vinteren, så nå kan julen bare komme flygende synes jeg! De neste ukene blir veldig kjekke både her hjemme og på jobb! Det er noe helt eget med denne tiden av året! Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg gleder meg mest til heller. I vår familie har vi en rekke fine tradisjoner i julen. Den første starter i morgen! Jeg og mine to kusiner Lene og Mona har som tradisjon å lage adventskalender til hverandre. I år har jeg laget til Lene og får av Mona, så dette blir veldig spennende! I tillegg lager jeg alltid en kalender til min mor og hun til meg. Nå vet jeg at jeg høres veldig bortkjemt ut her med 2 adventskalendere, men da må jeg nesten også få forklart at det er ikke selve tingene i kalenderen som er det viktigste, men disse små tradisjonene som vi har laget for å vise at vi sitter ekstra pris på hverandre. Det er gleden ved å gi og gjøre ventetiden litt ekstra som er det spesielle. Akkuratt slik som jeg også synes det er noe helt eget med det å få lov til å lage kaker for andre på deres helt spesielle dager. Om det lille jeg gjør kan glede noen andre så er det verdt det.

I dag tenkte jeg å vise dere en kake jeg laget til en liten gutt som fylte 4 år for ikke så lenge siden. Tema for kaken var Disney sin plane film med Dusty som stjernen. Som dere ser laget jeg derfor en stor Dusty figur til å ha på kaken. Figuren har jeg laget av cereal treats og dekket den med fondant. Resten av kaken består av sjokoladekake, med sjokolade smørkrem dekket med MMF.  Balongene som er på kaken og skyene er også laget av fondant.

Det er mange som lurer på hvor lang tid jeg bruker på kakene mine. Denne kaken her tok meg med baking, steking og pynting 8t. I gjennomsnitt bruker jeg ca 8t per kake. Noen ganger mer og noen ganger mindre. Det kommer veldig ann på hvilke teknikker jeg må bruke og ikke minst hvilket tema kaken skal ha. Selv om 8t er ganske mye tid av min hverdag må jeg derimot si at jeg synes det er virkelig verdt det når jeg får fine tilbakemeldinger på at den som fikk kaken er fornøyd. Og i tillegg så kan jeg jo virkelig ikke klage når jeg får lov til å holde på med noe av det jeg elsker høyest på jorden! Når jeg baker slapper jeg helt av. Da jomer disney på spillelisten min og jeg synger for full hals samtidig som jeg storkoser meg med arbeidsoppgavene mine. For meg er dette en perfekt måte å rømme fra hverdagens mas og utfordringer. Det blir også ekstra gøy når jeg får lov til å prøve meg på helt nye teknikker og tema som jeg ikke har prøvd ut før, slik som med denne Dusty kaken her! Kanskej du har noe du liker å gjøre på for å slappe av? Del gjerne dine knep med oss andre her inne i komentarfeltet!

Jeg håper dere likte kaken alle sammen! Jeg synes i hvert fall det ble en søt liten kake til en liten prins! Hipp hurra for bursdagsbarnet!




Think Pink!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar