fredag 20. mars 2015

Bryllupskake

Hei alle sammen!

Denne helgen har jeg vært så heldig å få bake en bryllupskake! Og dere som kjenner meg vet at dette kanskje er noe av det gøyeste jeg får bake! Å få lage noen andre sin bryllupskake er en stor ære for meg! Tenk at noen tørr å sette sin lit til meg på den måten! En bryllupskake må på alle måter være perfekt, den kan det ikke ha noen feil! Så når noen spør om jeg kan lage kaken for dem føler jeg meg veldig beæret!

Denne gangen laget jeg kaken til en kollegea av meg sin bror! Kaken skulle være en, en etasjes hvit dame. Kaken er derfor fylt med tradisjonelt kremkake fyll og dekket med hvit marsipan. Rund kanten på kaken har jeg pyntet med Cake Lace (spiselige blonder) og perlerand av marsipan. På toppen av kaken kan du se at jeg har laget rosa fondantroser pudret med spiselig glitter. Jeg har også laget noen små hvite fantasiblomster som jeg har pyntet med innimellom rosene. Disse blomstene er først pudret med spiselig glitterstøv og så drysset med spiselig glitter. Jeg har også laget noen hvite liljer av fondant.  Da alle blomstene var plassert på venstre side av kaken bestemte jeg meg for å sprøyte på et fantasimønster av royal icing rundt kanten på høyre side. På den måten rammet jeg inn hjertets form med både blomster og icing. Jeg skrev også på navn og dato med royal icing.

Denne kaken passer fint til 50 stykker. Den er med andre ord ikke for stor og ikke for liten. Jeg håper du likte kaken like godt som jeg likte å bake den! Legg gjerne igjen en liten kommentar om dine tanker hvis du ønsker!

Til neste gang du titter innom...



Think Pink!












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar