søndag 24. april 2016

Frozen cake

Hei kjære leser! Jeg vet det begynner å bli en stund siden sist, så da er det ekstra godt å vite at nettopp du sitter å leser dette innlegget nå! Takk for at du tar deg tid til å lese mine ord! Takk for at du ser på bildene av mine kaker og gjør det verdt å blogge!

De siste ukene har vært spennende! Jeg har fått bake mange nye kaker med morsomme og kreative tema. Jeg skulle ønske jeg klarte å dele de alle med dere fortløpende, men tiden strekker ikke alltid til!

I dag tenkte jeg å dele en av de kakene jeg kanskje har kost meg mest med i det siste! Jeg er en stor Disney fan, så når jeg fikk spørsmål om å lage en frost bursdagskake klarte jeg bare ikke å si nei! Jeg bestemte meg tidlig for hvordan kaken skulle se ut! Jeg skulle bruke mange forskjellige elementer og farger for å få frem den rette vinter stemningen. Jeg smeltet Isomalt og farget den blå. Hadde den så over i en rund form hvor jeg lot den stivne. De blå fjelltoppene laget jeg av fondant og snøfnuggene av cakelace. Både Anna, Elsa, Olaf og Svein er laget av fondant. Selve kaken er sjokoladekake med sjokolade smørkrem. Kaken er dekket med MMF og glitret til med spiselig glitter.

Dette vare en kake jeg brukte mye tid på for å få helt slik jeg ønsket den. Folk spør ofte hvor lang tid jeg bruker på pynting. Som oftest varierer det fra tema til tema og hvilken type pynt som skal på. På denne kaken brukte jeg 4 timer bare på Anna og Elsa. De andre figurene gikk fortere å lage. Fjellene måtte stå noen dager så de teller vi ikke timer på og Isomalt tar ikke mer enn ca 20 minutter å lage til! Når alle elementene var laget og selve kaken skulle pyntes tok det ikke så lang tid. etter 1,5t var alt ferdig. Og nå tenker du kanskje at dette er ganske mange timer, men for meg så merket jeg ikke at jeg brukte så lang tid. Når jeg får sitte å jobbe med slikt forsvinner tanken på tid og jeg slapper av. Kakebaking er min lille hverdagsflukt som hjelper meg å stresse ned. Kanskje det er derfor jeg liker det så godt? Ikke vet jeg, men det jeg vet helt sikkert er at dette var en utrolig gøy kake å lage!

Håper du liker kaken like mye som jeg likte å lage den! Til neste gang.....



Think Pink!









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar