tirsdag 25. oktober 2016

Gelé monstre til Halloween!

Da er det ikke lenge til Halloween dere og jeg gleder meg!

Har du planlagt hva du skal lage i år? Kanskje du skal bake gresskarbollene som du finner på bloggen  her? Eller er du på utkikk etter noe nytt å lage i år? I så fall har jeg en rykende fersk og super enkel oppskrift til deg! Gele monstre!

Dette er en oppskrift som både store og små kan få til, så her kan du få med deg alle på litt Halloween gøy! Alt du trenger er noen pakker med gelé pulver og noe Halloween snop! Jeg har brukt Halloween snop fra Nille, men her er det bare kreativiteten som stopper deg! Jeg kjøpte meg en pakke med gummi øyne og noen gummi vampyrtenner slik at mine små monstre skulle se ekstra skumle ut! I tillegg så er det noe ekkelt godt med å knaske i seg et øye av snop! Og barna, ja de kommer til å elske at snopet deres også kan lekse og tulles litt med! Så slå dere løs og ha det gøy med gele lagingen! Her kommer gjennomgangen av hvordan jeg lagde mine!




Dette trenger du:
8 plastkopper
1 pakke freia gelé med kiwismak
1 pakke freia gelé med bringebærsmak
Gelé/ gummi snop som ser litt skummelt ut. Jeg brukte øyner og munner!


Slik gjør du:



Følg oppskriften bak på gelé pakken og lag gelé.



Mens du lar geleen avkjøle seg litt, plasserer du et halvt snope øye i hver plastkopp.
Hell så over litt gelé og avkjøl i kjøleskapet til det er stivnet.



Når geleen er stivnet har du oppi mer gelé, 
bytt farge denne gang for å få litt fargespill på monsteret ditt.
La geleen stivne på nytt.
Gjenta til du ikke har mer gelé.


Når monstrene er ferdige plasserer du de på et fat.
Montér på gele munner. 
Kutt også andre halvdelen av øyet i 2 med en saks og bruk som ører.



La gjerne monstrene få bade i litt vaniljesaus, det liker de ekstra godt!
Farg gjerne sausen grønn forbi gjøre den ekstra Halloween klar!


Håper dette er en oppskrift som faller i smak!



Happy Halloween og Think Pink!







2 kommentarer: